V Krizové poradně poskytujeme sociální poradenství
dle § 37 Zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách.
Jedná se o registrovanou sociální službu: odborné sociální poradenství.
Sociální poradenství zahrnuje:
▪ základní sociální poradenství: poskytuje osobám potřebné informace přispívající k řešení jejich nepříznivé sociální situace. Sociální poradenství je základní činností při poskytování všech druhů sociálních služeb.
Odborné sociální poradenství: poskytováno se zaměřením na potřeby jednotlivých okruhů sociálních skupin osob v občanských poradnách, manželských a rodinných poradnách, poradnách pro seniory, poradnách pro osoby se zdravotním postižením, poradnách pro oběti trestných činů a domácího násilí; zahrnuje též sociální práci s osobami, jejichž způsob života může vést ke konfliktu se společností.
Bližší informace o tom, s čím se na nás můžete obrátit, najdete v sekci "O službě podrobně".
Služba "odborného sociálního poradenství" obsahuje tyto základní činnosti:
a) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
b) sociálně terapeutické činnosti,
c) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
▪ CÍL SLUŽBY:
Základním cílem Krizové poradny je podporovat a pomáhat nacházet či hledat řešení lidem v náročné životní situaci s využitím a podporou jejich vlastního potenciálu a úsilí při řešení těžké životní situace.
Dílčími cíli jsou:
- stabilizace stavu klienta nacházejícího se v náročné životní situaci (dále jen NŽS)
- obnova a upevnění kontaktů, vztahů a komunikace s přirozeným sociálním prostředím
- nápravu vztahů, podpora, vedení a pomoc při vyrovnání se s NŽS,
kterou si klient v určité fázi jeho života prošel nebo jí prochází
- podpora a posílení psychického stavu klienta do té míry, aby byl opět schopen
ve společnosti samostatně fungovat
▪ ZÁKLADNÍ ČINNOSTI PŘI POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY:
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- sociálně terapeutické činnosti
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
▪ ZÁSADY POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY:
Dobrovolnost
Poradenství je klientovi poskytováno na základě jeho svobodné vůle.
Anonymita klienta
Právo klienta na anonymitu během poradenského procesu.
Ochrana práva na klientovo soukromí a důvěrnost
Sběr a práce s údaji o klientovi pouze na základě jeho předchozího písemného souhlasu, a ani žádná informace o klientovi se neposkytuje bez jeho předchozího souhlasu.
Respektování jedinečnosti
Poskytování služeb každému klientovi bez ohledu na jeho původ, etnickou příslušnost, rasu či barvu pleti, mateřský jazyk, věk, zdravotní stav, sexuální orientaci, ekonomickou situaci, náboženské a politické přesvědčení a bez ohledu na to, jak se podílí na životě celé společnosti.
Samostatnost
V průběhu poradenství je klient podporován a veden k soběstačnosti do té míry, aby byl opět schopen ve společnosti samostatně fungovat a nevytvářel si na službě samotné závislost.
Bezplatnost služby
Poradenské služby jsou poskytovány bezplatně.
▪ PUSOBNOST:
▪ okres Děčín
▪ KAPACITA SLUŽBY:
▪ okamžitá kapacita: 2
▪ při práci se skupinou: 6 osob (např. při práci rodinou)
V průběhu jednoho sezení lze pracovat i s více klienty současně, např. při poskytování poradenství partnerskému či manželskému páru, rodině apod.